Vorbe, spuse…, şi… gîndite…

Nu am ţinut niciodată un jurnal. Nu se potriveste cu firea mea, vulcanică, ar afirma unii. « Sacré tempérament », alţii… Singurele lucruri colecţionate sînt cîteva sute de vederi din lume. Ah, asta da! Mai apoi, descoperind, de voie, de nevoie « IT-ul », deţin mii de fotografii, tot din aceeaşi lume, şi sute de pps-uri, da, sînt fan pps, ador să le construiesc, mai ales.
Cu toate acestea, însă, păstrez din copilărie, un carneţel. Made in China, of course, cu o copertă din mătase brodată ori cusută pur şi simplu, nu cunosc tehnologia, cu fel de fel de citate, maxime, cugetări mai mult ori mai puţin adînci, texte citite de-a lungul anilor prin cele cărţi…
Astăzi, după o neplăcută experienţă legată de tipărirea romanului meu, Zodia Ciumei, care deja trebuia să se afle în librării, mi-am adus aminte de un proverb tibetan, notat în acel carneţel, cine mai ştie cînd…

Dacă o problemă se poate rezolva, nu trebuie să îţi faci griji din cauza ei. Dacă nu se poate rezolva, iar nu trebuie să îţi faci griji.

Nu este prima dată cînd mă regăsesc într-o asemenea situaţie, însă este a tot atîta oară cînd uit vorbele de mai sus. Şi din nou, s-a rezolvat… Şi într-o manieră cu totul perfectă, exact aşa cum îmi doream de fapt.
O eroare de tipar m-a determinat să anulez totul, să schimb editura, tipografia. Unde am ajuns acum? Veţi vedea în foarte curînd iar lansarea va avea loc în mai puţin de o lună.

PS: O prietenă foarte aproape de mine îmi zicea ieri că nu înţelege toate piedicile care îmi sînt puse în faţă, că ceva nu e OK. I-am răspuns că de fiecare dată, inclusiv referitor la cartea mea, tot răul a fost spre bine. Răspunsul ei, E bine că gîndeşti aşa…
Am avut perfectă dreptate. Chiar dacă în dimineaţa asta, aveam ochii roşii…

buddha

~ par Mirella Tonenchi sur 29/04/2009.

Laisser un commentaire

 
