O zi plină

Azi dimineaţă ţiganii de la doi şi-au instalat şatra sub geamurile mele, aşa încît am decis să fug de acasă. Aveam oricum drum la teatru. A murit nevasta şefului de clan acum vreun an şi de abia acum au adus-o în patrie pentru îngropăciune. Ah! Am uitat, ţiganii de la doi trăiesc bien merci dans la République Française, dar revin din trei în patru ani pentru cîteva zile şi tot atîtea nopţi.

În secunda -2, adică înainte de a pleca, l-am prins pe Bulibaşa în timp ce viola căminul cu ceasurile de încalzire din spatele blocului, mai precis sub geamul meu stîng, de unde intenţiona să îşi facă aprovizionarea cu apă. La doi nu au nici curent, nici încălzire, cred totuşi că apă există, dar dacă se poate gratis, de ce nu ? După îndelungi explicaţii, cum că acolo nu există apă, de fapt nu este o fîntînă şi nici vreun rîu ascuns, în aproximativ juma’ de oră păreau că au înţeles, dar nu pariez pe asta. Aşa că am plecat cu promisiunea că voi suna la Calor să dea dracului drumul la apă în căminul cu ceasuri.

Booon… La teatru am învăţat că pentru ceea ce am muncit eu acum doua saptamani şi trimis în urmă cu o săptămînă, e nevoie de o armată de oameni să lucreze cam o lună. Referat de necesitate pentru ceea ce am făcut déjà şi care trebuie musai aprobat, pe urmă ‘şpe mii de semnături care să adeverească, virgulă, că într-adevăr, trebuie lucrarea aia. După aceea va urma contractul ce trebuie semnat de către mulţi oameni importanţi, iar banii îmi vor ateriza în cont după vreo alte 31 de zile lucratoare. Parfait!!!

Revin acasă după o vizită la viitoarea soţie a fiului surorii soţiei tatălui meu, adicătelea vărul meu primar dupa mama. Şatra, tot sub geamurile mele, Băăăăă !!! Eeeeoo !!! Ăăăăă !!!! Urlete, ţipete, înjurături, morţii mă-tii, ţuca-ţi-aş pu(Bip !)… căcat, pişat, copii isterici, coji de seminţe şi gunoaie peste tot şi alte felicitări de bine, mais bien sur, oamenii au făcut parastas, donc şi-au plîns mortu’.

Odată intrată în vastele mele apartamente am dat France 24 la maxim, măcar ăştia au ştiri, e bine de aflat ce se mai întîmplă prin lume. De scris nu putea fi vorba. Ştirile erau fumate déjà, Monsieur le président prin China, homosexualii se pregătesc de nunţi, în Tunisia un cuplu e agresat de poliţişti, bărbatul bătut crunt iar femeia violată etc. nu acopereau răcnetele şi discuţiile fireşti ale ţiganilor, prin consecinţă de motiv am pus ceva filme on-line, care m-au învăţat că întreg secretul vieţii constă în alegerile pe care le facem. Excelente filmele astea…

O zi plină, quoi!

~ par Mirella Tonenchi sur 25/04/2013.

3 Réponses to “O zi plină”

  1. Trista veselie sau vesela tristete…
    Oxymore, n’est-ce pas ?

  2. Eterna Romanie!

Laisser un commentaire

 
