O tempora!

Făceam eu azi ordine în cele hîrţoage, dosare, bibliorafturi, hîrtii, notiţe… Şi dau de un gros dosar din 1995, legat de un scandal, la vremea-i, la Teatrul de Marionete Arad.

Waooohhh!!! Uitasem de multă vreme întreagă mascarada aceea, mediatizată mult, e drept, în epocă.

Că directorul să plece, că să fie un concurs pe poziţia de Secretar Literar cu indemnizaţie de manager, scuze.. atunci se chema conducere… indemnizaţie de conducere…

În fine… Eu lucram de vreun an deja ca şi Secretar Literar, dar în acte… Mînuitor marionete, pentru că eram un doar absolvent al Facultăţii de Mecanică din Timişoara. Egal că obţinusem poziţia aceea în urma unui concurs în faţa directorului instituţiei cu pricina, a scenografului şi a două persoane din capitală, unul secretar literar la un teatru de vază de acolo, celălalt un scriitor recunoscut.

Povestea e scurtă, Inspectoratul pentru Cultură Arad a organizat concursul, tematica secretă aşa încît inginerul din mine a parcurs întreagă istoria teatrului şi alte lecturi în mai puţin de trei zile, asta nu a fost o problemă, inginerii întotdeauna se descurcă, plus lecturile mele de vreo 20 de ani… Scriam doar poezie la vremea aceea, plus participarea la Olimpiada de română faza pe ţară în 1981, unde reprezentam judeţul Arad împreună cu doi colegi, dar asta nu conta.

Vine concursul, contra candidata mea era o femeie cu liceul absolvit care lucrase în teatru ca şi marionetist.

Presa instant! Doamna Tonenchi, totul e ok? Nu v-au ameninţat? E în regulă? Erau toţi de partea mea… Nuuu! Totul super!!

Primit subiectele. Scris lucrarea. Multe pagini, căci tocmai eram acasă… Nu istoria teatrului, nu chestiuni speciale, doar tematici de nivel de liceu. Sigur că da!!

Pierdut concursul. Prea multă şcoală!

Cîştigat tanti cu liceul.

Ce nu ştie nimeni… La audierea finală, tovarăşul de la Inspectoratul de Cultură, Achim Alexa, extrem de furios, se uită la mine şi îmi şuieră, Doamna Tonenchi, e clar că aveţi sensibilitate,  se vede… Dar nu aveţi ce căuta în teatru!!! Mergeţi în fabrică, sînteţi doar un inginer!!!

O singură replică am avut atunci. Eu nu am sensibilitate, Eu am talent!

… inginerul din mine a lucrat pe urmă la Teatrul Dramatic Constanta ca si Coordonator Agenţie Publicitate, apoi ca marketer la Teatrul Naţional Timişoara. A publicat o plachetă de versuri şi un roman document.

Ţara asta e chiar de lux!!!

PS: Nu împuşcaţi inginerii. Riscaţi ca doar măcelarii să vă mai scrie istoria! Scriitorii sînt demult plecaţi…

~ par Mirella Tonenchi sur 08/08/2011.

6 Réponses to “O tempora!”

  1. Esti o minunata Mireille! Stiai? Stiai, dar trebuie sa ti-o spun si eu, trebuia…

    • Merci mult! Nu stiu daca e asa… dar trebuie sa scriu… sa le scriu pe toate… Multumesc mult! Regret ca nu mai pot scrie pe octavianpaler.ro…. Dar nu mai pot aici… Trebuie sa plec!! Acolo, in tara mea, voi fi Eu 🙂
      Mireille

  2. Am uitat! Inginerul cu pricina a mai absolvit si ISE la stat, fara nici o taxa, Specializarea Management cu Licenta luata in… Marketing teatral… 🙂
    Tot pe banii statului!!
    Multumesc! Altii vor sti a profita de asta!!!

  3. Fii Tu oriunde-ai fi! Si sunt convinsa ca ESTI! dar si eu sunt eu insami oriunde-as fi, si orice as face, orice as zice. Eu nu sunt atat de inteligenta ca tine, eu nu am decat doua diplome dintre care numai una este scrisa, cealalta o scriu eu, cu propriul meu sange. Te astept pe OctavianPaler!
    Sa vii sanatoasa si cu chef de viata, exact asa cum ti-l simt acum! Eu continui sa ma rog pentru tine! Nu este o lauda, este un adevar. Nu stiu de ce o fac, poate pentru ca te-am simtit aproape de suflet! al meu, al nostru, al tuturor…:)

    • Waoh! Eram pe cale sa iti raspund cu « nu »… aia ori ailalta… Dar ar fi fost complet eronat. Cuvintului « nu » ii lipseste rezonanta… euhh.. vibratia, asadar e inexistent ca inregistrare!. De aici trebuie sa fim atenti la ce spunem, la ce gindim… Iti multumesc din suflet pentru cuvinte si sper sa revin pe site cit de curind! Acum altele sint prioritatile 🙂 Visul meu de o viata… Franta!! 🙂
      Inteligenta zici? 🙂 Priveste adinc in tine!! 🙂 Te sarut cu drag!!

    • Eu nu excelez in inteligenta… Am doar… scapari! 😀
      Cum zicea maestrul, Pe ici, pe colo, in partile esentiale! 😀 😀

Laisser un commentaire

 
