CV-ul perfect pentru Romania

Îmi povestea deunăzi fosta manager de logistica de la una din companiile multinaţionale pentru care am lucrat acum ceva vreme, aşadar fostul meu superior ierarhic, că s-a prezentat la o companie pentru un interviu, avînd în vedere poziţia de Manager Logistică. Logic.

După vreo patru ore de aşteptat pe coridoarele societăţii respective, împreună cu alte aproximativ 30 de persoane, intră finalmente într-o încăpere spre a susţine interviul cu reprezentantele HR. Adicătelea Human Resources, biroul Personal pe româneşte.

Doamna inginer are un CV impresionant: director de producţie la o fabrica de productie românească, director general la o uzină franceză, acheteur la o companie franceză de renume din industria automotive, manager de logistică la o altă companie de top, tot franţuzească. Asta în ultimii douăzeci de ani, după absolvirea facultăţii.

După întrebările de rigoare, total cretine ca la majoritatea interviurilor, i se spune… Ştiţi, echipa noastră e tînără, dumneavoastră aţi fi « mami » pentru ceilalţi.

……………………………………………………………………………………………….

Doamna inginer are 45 de ani si o experienţă de invidiat. După mintea mea, pe o aşa poziţie nu este deloc de dorit un copil, un june absolvent ce nu ştie nici măcar a căuta în cărţi… Că de fapt asta ne învaţă facultatea… Bun, pe mine m-a învăţat mult mai mult, eu am avut noroc, dar asta e o altă poveste. Şi a gîndi.

Nu a contat ce ştie, ce poate, ce anume a realizat. E « mami ». La 45 de ani, prea bătrînă.

Mă gîndesc să îmi «trag» anii din CV cu zece ani mai încoace. De arătat, arăt ca la 37. Nu ar fi o problema. Unii arată la 30 ca la 40. Mai scot una din cele două facultăţi, rearanjez şi potrivesc totul. Perfect! Tocmai m-am născut în 1975!!! Oh… sper să fie de ajuns!

PS: « profesioniştii » de la departamentul HR cu pricina, aparţin companiei SCA Packaging Timişoara.

~ par Mirella Tonenchi sur 01/05/2011.

13 Réponses to “CV-ul perfect pentru Romania”

  1. si eu am tot 45 de ani, si inca lucrez la compania multinationala…vad pe culoare multi tineri, multi, si sunt preferati, nu e un lucru rau, si totusi, ma gandesc ca e pacat sa ne arunce la vechituri…

  2. din pacate, Mirella draga, asta e regula si NU exceptia! cine mai are nevoie de profesionisti, de valori? nimeni. acum se cauta curve, pitipoance, rudele unora si altora, recomandatii de la partide si cam atat. evident ca toti cei enumerati de mine sunt posesorii unor CV-uri « impresionante » ca lungime si post-universitare doar ca … sunt prezente acolo nu pt ca ar fi absolvit ceva ci pt ca au avut suficienti bani sa le plateasca. din pacate, in aceeasi categorie intra de cativa ani si … doctoratele! rusine sa le fie academicienilor nostri care admit asemenea mediocritati sa fie numite « doctor » in ceva!

  3. Dar eu mai am o intrebare: aceia ce au chemat-o la interviu nu au citit inainte CV-ul??? Doar in orice CV este trecuta data nasterii, ori pentru cine nu stie socoti, uneori chiar numarul de ani detinuti!
    Pentru ce au mai chemat-o? Sa ii spuna doar ca e prea batrina? Puteau face asta si prin telefon… Repet: « profesionisti » de doi bani!
    Sint curioasa daca asta e politica firmei sau managementul nici macar nu are habar pe cine are in ograda HR si pentru ce ii plateste?

  4. iubita, eu am intalnit mai multe oferte de munca de-a dreptul ciudate, ca sa nu spun cretinoide!!! ma intreb cum pot unii aplica la asemenea tembelisme?

    Exemplu post de … AVOCAT DEFINITIV!

    Conditiile solicitate de angajator candidatului ideal:
    – sa aiba cel putin 5 ani vechime intr-o multinationala cu sediul obligatoriu in strainatate;
    – multinationala sa fi avut minim 100 angajati;
    – sa cunoasca cel putin 2 limbi straine (engleza, franceza obligatoriu, optional germana!!)
    ….

    SI… TINE-TE BINE!!!

    – SA FI LUCRAT CEL PUTIN 2 ANI IN ACEEASI FIRMA (initial conditia era de … 5 ani!!!)
    – SA FI ABSOLVIT FACULTATEA DE DREPT!!! Asta a fost cea mai tare! Adica in mintea « marilor » afaceristi din Romania, avocatura este asa… o chestie care se poate obtine si fara diploma de licenta, suficient e … bacul :)) Cum poate aplica un profesionist adevarat la asemenea anunturi? Mie mi-e greu sa inteleg!!!!

  5. Asa-i cand la HR is angajati toti idiotii care stiu sa citeasca intrebarile de pe foaie, fara sa proceseze ceva in capsorul lor. Uita-te numa’ pe anunturile de pe ejobs si bestjobs si te lamuresti cu muuuuuuuuuulte :).

  6. Buna ziua! Ma numesc Pardau Ciprian si am 15 ani. Principala mea pasiune este fotografia. Dupa ce am reusit sa imi strang ceva banuti mi-am luat un aparat foto, dupa care, in urmatoarea saptamana mi-am deschis un blog de fotografie, acesta fiind http://www.ciprianfoto.blogspot.com. Nu spun ca sunt fotograf profesionist si realizez doar foto de 10, nu, pur si simplu fotografiez ceea ce mi se pare interesant si frumos de impartasit cu altii. Cu alte cuvinte, incerc sa promovez Bucovina prin fotografie, din acest motiv as dori sa va intreb daca nu ati dori sa ne sustinem reciproc printr-un schimb de linkuri (eu il voi pune pe pagina principala in bara laterala, de la dvs. nu am pretentii in privinta locului unde imi va fi afisat linkul). Astept un raspuns de la dvs, indiferent de natura sa! Va doresc o zi placuta! Salutari din frumoasa Bucovina! Cu stima, Pardau Ciprian

    • Buna seara, am intrat un pic la tine si am gasit niste imagini foarte frumoase.. Felicitari! Eu nu sint photograf profi… Prelucrez imaginile luate de peste tot de mine si asta este important… mai mult scriu… Uite: iti voi pune link la mine si pe contul meu de FB, aici intra destula lume din domeniu. Ai cont pe FB? Cred ca da. De nu, iti faci instant.
      Succes!

  7. Salutare! Eu acum ti-am pus linkul pe blogul meu, dar linkul meu nu il gasesc nicaieri aici pe siteul tau, ce se intampla?

Laisser un commentaire

 
