abrazame sau cum m-am plagiat eu pe mine

Abrazame

Îmbrăţişează-mă
şi leagă-mi ochii
cu cea fîşie intimă de cer,
să nu mai pot
decît simţi desferecatul iz
al anotimpului,
doar auzi cum cade prima nea
cu fulgul ei dintîi,
cu şuierul şi viforul
din începuturi.
Îmbrăţişează-mă
legat de vasul odisee,
pîn’ce lumina
exploda-va în durere
şi în iubire
iar mai apoi în tot.
Îmbrăţişează-mă.
În noi.

mirella tonenchi, dec 2009


 

Anotimp

Leagă-mi ochii cu o
fîşie de cer,
să nu mai pot
decît simţi izul desferecat
al anotimpului,
să ascult cum
se întoarce prima barză,
să văd, în gînd,
cum aş vrea să fie
copacul înmugurit
din faţa mea.
Îmbrăţişează-mă,
ca legat de catargul vasului
ajuns odisee,
pînă ce mă va durea
lumina,
pînă ce vor mai veni alte
două berze,
pînă ce va exploda copacul
din faţa ta.
Haide iubito,
afară e primăvară!

mirella tonenchi, martie ’88

~ par Mirella Tonenchi sur 31/05/2010.

Laisser un commentaire

 
