Românul, mai neamţ decît Papa

Mai german ca germanul.

Scriam acum ceva vreme pe blog, în articolul  Buletin de acasă, cum trebuie eu să îmi refac documentul de identitate naţională pe motiv de expirare valabilitate.

Buun. Scadenţa se apropie, aşa încît acum vreo lună m-am înfiinţat la sediul Poliţiei, biroul responsabil cu evidenţa persoanelor să aflu actele de trebuinţă pentru refacerea buletinului. Stau la rîndul respectiv, după 15 minute intru în ghişeu, explic ce şi cum şi mi se comunică ce documente trebuie să prezint.

A doua înfăţişare la Sediul Poliţiei, cu actele în copie, aşa ştiu eu că se face, nu dai niciodată, niciunde, originalele. Aici a fost, se pare,  eroarea mea, nu m-am gîndit că ar fi trebuit să am la mine şi originalele, pentru… comparaţie… Aşa este 😉 Există un angajat acolo plătit fix pentru asta, adicătelea se uită bine, bine la documente şi la solicitant după care decide dacă cele copii sînt adevărate. De exemplu dacă nu cumva eu mi-am falsificat copia certificatului de naştere ce are drept en-tête Republica Populară Romînă. Dar documentul tipizat primit de la ei era completat şi nesemnat, fiindcă scrie acolo jos cu trei steluţe, că el trebuie semnat musai în faţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor, nu aşa, de capul nostru. Or eu nu mă joc! Totul în regulă, mai puţin originalele.

La a treia vizită am ajuns dimineaţa în jur de zece iar un domn poliţist stătea pe scări şi ne trimitea pe toţi la plimbare: Nu este curent, veniţi după ora unu. Eeei, vedeţi? domnul poliţist ştia exact la ce ora urma a veni curentu’. La unu trecut de fix! Am plecat.

Astăzi, cu forţe proaspete şi verificînd pe Internet dacă nu cumva iar a plecat curentu’ de la poliţie (fiind tot joi ca ultima dată iar eu, după atîtea iniţieri, devenind din ce în ce mai precaută şi profesionistă în relaţia cu Poliţia Română), m-am prezentat a patra oară, hotărîtă să las dosarul cu acte în regulă. Aş! Se pare că lucrătorul de evidenţă de astăzi a avut privirea mult mai ageră decît celălalt de acum o săptămînă astfel căci, marcat fiind pătrăţelul cu starea civilă,  îmi cere hotărîrea definitivă de divorţ… Zic, Dar eu am divorţat cu mult înainte de a îmi face actualul buletin care este pe acelaşi nume cu cel din certificatul de naştere, adică acum zece ani deja starea mea civilă era aceeaşi cu cea de astăzi. Urmăriţi? Eu nu am mai divorţat între timp! (cred că nu aveam cum…) Şi puteam să punctez foarte bine la „Necăsătorit”, lucru perfect adevărat. La care domnul lucrător de evidenţă ia copia buletinului meu, iese şi vine după vreo 5 minute zicîndu-mi triumfător, Numele de ….. vă spune ceva? Răspund, Păi sigur, este fostul meu nume, dar de dinainte de a îmi face actualul buletin. Cum l-aţi făcut pe acesta?  Şi de ce nu mi s-a spus cînd am venit data trecută cu documentele? Foarte mîndru de el, Am vrut să vă demonstrez că în evidenţa noastră apăreţi ca şi divorţată. Înseamnă că atunci aţi adus sentinţa de divorţ.

 …………………………. (privirea mea tîmpă vreo 1,7 secunde)………………………………….

 Ah, păi foarte bine, vedeţi, deci aveţi starea mea civilă, aveţi în arhive şi sentinţa de divorţ, e normal să ştiţi tot, cum altfel, Doamne fereşte! deci e în regulă!

– Nu, aduceţi sentinţa de divorţ în copie şi original.

 Poate am eu o problemă. Însă logica mea de inginer îmi spune că lucrătorul de evidenţă a persoanelor a pus la îndoială autenticitatea şi valabilitatea buletinului meu actual. Eliberat tot de ei, de poliţia română, serviciul de evidenţă a persoanelor. Conform acestuia şi unei continuităţi fireşti ar trebui să mi se elibereze unul nou, căci nimic nu s-a schimbat.

Cred că renunţ la un nou buletin… La ce mi-ar folosi? Ah, poate să votez! Dacă aş avea cu cine… Chiar am avut bunăvoinţă şi interes, dar după mai mult de o lună de drumuri inutile… Dacă îmi cer dovada că eu sînt eu şi nu una dintre clonele ce mi le-am făcut?

 Ce am găsit eu pe

http://www.agenda.ro/news/news/488/eliberarea-unei-noi-carti-de-identitate.html

 hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie.

 În imbecilitatea mea de inginer şi economist român cu o oareşicare logică acolo, insist să cred că, în ceea ce mă priveşte, nu e cazul…

~ par Mirella Tonenchi sur 08/10/2009.

Laisser un commentaire

 
