Toamnă în Banat…

Acum e toamnă. Toamnă în Banat. Copacii sînt dezbrăcaţi de frunze, goi ca nişte schelete, aşa cum nu i-am mai văzut pînă acum dar poate că aşa sînt ei, copacii, pentru că am citit eu undeva că şi copacii mor. Iarba e maro, cerul gri şi totul e trist de parcă ar plînge pămîntul, copacii şi iarba şi cerul, dar ei nu au de ce să plîngă, pe ei nu i-a alungat nimeni, ei sînt tot aici unde le este locul. În Davideni totul e verde chiar şi toamna, iar brazii uriaşi de-abia se apleacă sub stropii de ploaie, ştii bine, culoarea asta cenuşie de unde vine, dar Bucovina şi Davideniul meu sînt din nou sub stăpînire străină, călcate de cizma rusească. Ruşii ne-au gonit de-acasă.

Mirella Tonenchi, Zodia Ciumei, editura Cosmopolitan Art, 2009

Am facut o mică excursie la Ocna de Fier, apoi pe jos, prin pădure, spre Dognecea. Inceputul de toamnă din Banat îşi dezvăluie uşor culorile, îşi desface, precum păunul mîndru nuanţele abia, abia, uşor, uşooor desluşite…, doar pentru cei iniţiaţi, doar pentru cei special ajunşi acolo… ca un mister, greu pătrunsă mistică, în toamna Banatului. 

Nu pot compara cu verdele Bucovinei. Cu perfecţiunea acelui loc, cu imaginile care îţi taie răsuflarea şi brazii atingînd cerul încît ajungi a cere aer, dar el  îţi este deja în piept şi în suflet şi în dorinţă… Viaţa aceea! Sper cit de curind sa pot din nou ajunge acolo şi să vă explic ce înseamnă asta…

Pîna atunci, Banat… Orgoliosul şi liniştitul Banat…

~ par Mirella Tonenchi sur 28/09/2009.

3 Réponses to “Toamnă în Banat…”

  1. acolo am fost noooiiiii ?????????? :-)))

  2. mirella, imi plac la nebunie pozele cu pietre – asa cum sunt cele de la inceputul slide-ului sau chiar cele aflate in apa. stii ce-am observat in pozele tale: lipsesc oamenii! ai incercat un fel de uniune doar cu natura: cu pietrele – pentru trainicie, cu pomii – pentru renastere, cu padurea – pentru bogatie s.a. ai fost doar tu cu natura, doar tu cu propria ta libertate. ai inspirat si expirat viata in toata virginitatea ei… asta e minunat!

Laisser un commentaire

 
