Sîntem oameni, nu etichete… Jiddu Krishnamurti

K

We are human beings, not labels.

 

 

Jiddu Krishnamurti

 

 

 

 

http://jkrishnamurti.ning.com/

~ par Mirella Tonenchi sur 17/07/2009.

7 Réponses to “Sîntem oameni, nu etichete… Jiddu Krishnamurti”

  1. Eu am aprofundat invataturile lui Krishnamurti, ins anu sunt convinsa ca omul se poate schimba, ca poate sa renunte la activitatea egocentrica. Tu ce parere ai?

    Ramona, 26, Timisoara

    • Ceau Ramona, scuze pentru intarzierea raspunsului, am fost plecata din Timisoara si nu prea acces la net…:(
      Nu am citit decit 3 carti ale lui K, mai am vreo trei care asteapta :), am mai ascultat niste prezentari si commenturi pe situl creat pentru cunoasterea si raspindirea invataturilor sale, am un link si in coloana din dreapta: http://www.jkrishnamurti.org/, http://jkrishnamurti.ning.com/, http://www.cognitdiss.com/krishnamurti/.
      Sigur ca este grea renuntarea la ego si putini, cei initiati si citiva maestri au reusit. Atunci am realiza iluminarea si am reusi sa iesim din ciclurile Samsarei, am deveni Buddha. Iar asta e scopul nu-i asa? Cred ca si daca nu reusim in viata aceasta insa ne focusam si ne straduim sa traim avind in minte acest tel, ne va fi de folos pe viitor… O alta Karma pentru vietile ce vor veni…
      Merci pentru vizita. Namaste!

  2. Cred totusi ca ideea de scop implica o incercare de a controla schimbarea, renuntarea, devenirea intr-un cuvant. Iar asta se petrece tot pe fondul eu-lui care doreste o devenire din ceva in altceva. Nu stiu despre vietile urmatoare, insa sunt sigura ca preocuparea nostra principala ar trebui sa fie viata de acum pt ca deocambata aici ne scaldam. Schimbarea vine inevitabil prin observare atenta si intelegere a sinelui si implicit a lumii. Ma tem ca oamenii nu sunt dispusi sa se uite inauntrul lor si sa vada neregulile din motive de frica si din nevoia de siguranta care este in fond doar o iluzie. Le e frica pt ca vor descoperi numai dezordine si conflict si nu stiu daca e cineva dispus sa renunte la iluzia de confort pe care le-o ofera traitul in « dulcea ignoranta ». Astea fiind zie, mai are omenirea o sansa?…asta ma intreb eu mereu si ma bucur sa vad ca si altii isi pun astefel de intrebari!
    Merci si eu pt raspuns, o zi faina! Namaste! 🙂

    • Citindu-te, mi-am amintit de ceea ce K repeta tot timpul: « Don’t be affraid! »… Spre nenorocul nostru teama stă la baza tuturor acţiunilor şi reacţiilor noastre, eu cred asta. Sînt un exemplu relevant! 🙂

      • Buna Mirela, scuze ca te contactez pe aceasta cale, am nevoie de ajutor, am citit mult despre Krishnamurti si sunt asa de convins de ceea ce spune incat am creat un site special pentru el
        http://jkrishnamurti.lx.ro/
        si vreau sa il fac cunoscut de cat mai multa lume, si as vrea sa te rog daca se poate sa am ajuti in acest sens fie printr-un link sau sfat. Mircea

  3. Eu cred in oameni, in evolutia lor, in schimbarea noastra, a tuturor! Probabil ca esti dezamagita, asa cum sunt si eu deseori cand ma gandesc, nimic, nimic nu am invatat, nu pot, nu reusesc, nu-mi iese… Cred ca ar trebui sa fim mai blanzi cu noi si cu cei din jurul nostru… Krishnamurti, Osho si toti cei care au mai fost si care vor mai veni, au lasat de inteles un lucru foarte important, pe care trebuie sa il retinem cu totii: Exercitiu, Exercitiu, Exercitiu! Tot timpul, atentie maxima! Acesta este cel mai mare killer al ego-ului! Atentia! Nu ego-ul este cel care determina suferinta noastra, ci NEATENTIA! Ego-ul nu are putere, nu are nici o putere asupra noastra, atata timp cat suntem ATENTI! Sansele omenirii cresc pe zi ce trece, priviti in jurul vostru, trageti cu urechea la discutiile purtate intre prieteni, in familie, etc… inainte oamenii nu vorbeau despre asa ceva! Nimeni nu vorbea despre trezire, despre « liderii » spirituali, despre ego, despre constienta, nimeni nu recunostea felul dezordonat in care ne conducem vietile: acum, acest lucru se intampla! Oamenii se trezesc, noi toti ne trezim, bajbaim in aceasta stare de incertitudine dar cu ceva nou adus acesteia: Atentia. E suficient ca tu te-ai trezit, dupa tine vor veni si altii…

  4. Cel mai mare « ucigas » al ego-ului este iubirea neconditionata a aproapelui. Energia inimii, sau emotia pozitiva da culoare energiei mintii. Orice este posibil daca este vointa si motivatie nobila! Pentru mine Krisnamurti este viu, il simt langa mine ca pe un parinte, frate sau cel mai bun prieten. El nu a dorit sa fie numit invatator, si cunoastem cu totii motivele. Nivelul de constiinta al omenirii este dezastruos, poate cei cativa care l-au inteles pe Krisnamurti, ar trebui sa lucreze cu ei insisi pentru binele intregului! Pace

Laisser un commentaire

 
