Bolnav în spitale din România – Unu

Încep o serie de articole ce premerg următorului meu roman. Jurămîntul. Aşa se cheamă el, romanul.
Explicaţii în exces nu dau, nu este nevoie… Sînt cazuri reale, întîmplări adevărate, sîntem noi, noi toţi. Sau aproape…
Vecina mea de şaptezeci de ani tocmai s-a operat la fiere. Adicătelea i-au găsit şi extras domnii doctori un ditamai pietroiul, că era să leşin cînd am dat cu ochii de el, păstrat cu sfinţenie de vecina mea în cele cîteva bucăţi de pansament de la spital. Spitalul CeFeRe din Timişoara.
Buuun. A scăpat cu bine vecina mea de operaţie, de două zile e acasă, fericită tare, fireşte.
Şi mă întreba astăzi, oare ce să ducă ea la doamna doctor şi la domnu’ doctor, că au chemat-o peste cîteva zile la control. Ah, nu, doamne fereşte, nu e nimic grav, doar controlul de rutină. Acum doamna doctor carevasăzică e femeie şi un buchet de flori ar trebui să ajungă, crede vecina mea. Dar Domnului doctor, ca un male ce este, ce să îi ducă? I-am răspuns în prim moment că nimic, după care, văzînd perplexitatea de pe faţa femeii, îi zic, Păi…, o sticlă…
Mita plătită pentru operaţie profesorului: 200 euro, adică 840,00 lei. Noi.
Mita plătită pentru operaţie doctoriţei: 60 euro, adică 252,00 lei. Tot noi. (Zice vecina mea că s-a cam strîmbat doctoriţa, ar fi trebuit să îi dea 100 euro (aah, tarif standard!), dar nu a avut mai mult). OK, deci aici s-a mers la preţ de dumping.
Mita plătită pentru operaţie anestezistului: 50 euro, adică 210,00 lei. La fel de noi.
Plus 200 de lei foarte noi împărţiţi frăţeşte şi cu mare grijă asistentelor, surorilor şi tuturor celor care au avut… « grijă » de ea în spital. Din ăştia, vă spun eu sigur că 5 lei de căciulă au ajuns în mîinile celor care duc targa, brancadieri cred că le zice.
Vecina mea are 550 de lei pensie. Pe lună. De fapt pe Pămînt… Un calcul rapid din valorile de mai sus îmi dă scurt: 1502 lei.

?????
Dar cred că greşesc fundamental! NU despre asta este vorba!!! Şi nu mai continui, pentru că ştiu că cititorii meu au inteligenţa necesară pentru a înţelege exact unde se află tîlcul.

PS: Vecina mea îmi spune că cei care îi strică pe medici sînt patronii de firme care au oricîţi bani ar fi nevoie pentru aşa ceva. Şi ţiganii, care vin la spital ca în staţiune… Nu, nu e de rîs.
Eu cred că nu ei sînt vinovaţi. Ei nu mai au pe cine strica, ei se doar conformează. Mînaţi de o acută groază de moarte care, surprinzător, devansează şi excede total aviditatea de bani, ataşamentul de acumulare şi ultrabogăţie.

O zi buna!

~ par Mirella Tonenchi sur 01/07/2009.

2 Réponses to “Bolnav în spitale din România – Unu”

  1. o sa ti se astupe blogu’ de feedbackuri……..

    caz urmarit de mine de foaaaarte aproape:
    Mama colegei mele cu care impart aceeasi incapere 8 ore pe zi: femeie simpla, de la tara, o tot dor « matele », ignora cit poate, dar cind numai poate, merge la doctorul de familie….. care vine in sat o data la 2 saptamani…..
    Acela ii da o trimitere la « interne ». O aduce fiica in oras, de la policlinica 4 o trimite la policlinica 3, de acolo la Cinicile Noi….., pe la ora 3 dupa amiaza ( baba nemancata de cu o zi inainte, ca-i face eco) « nuuu doamna, nu e asa de simplu, o internam !!! »
    Uau, ce medici grijulii !!!
    Ramana babuta acolo, necajita din cauza gainilor ramase singure, dar, daca-i musai, cu placere !
    A doua zi, nu-i face nimic …., a treia zi ii baga o teava pe git, cu rezultate vagi ( cine sa-i explice ceva la biata femeie ????)….. a patra zi nu-i face nimic, dupa care ii face un eco…. »EVRIKA !!! aveti o piatra la fiere !!! »
    Sambata si duminica, nu are voie sa manance nimic, ca luni i se va baga o teave pe dos, sa se uite si acolo, ce ti-e si cu tehnica asta de azi :-)))

    Sta biata femeie flamanda 2 zile, cu speranta ca luni isi va revedea gainile, de care s-a milostivit intre timp o vecina….
    duminica seara apare o asistenta:  » maica, du-te la masa, ca numai joi iti facem investigatia ! » fara nici o alta explicatie !
    Asta in timp ce, era pacienti culcati pe hol, ca nu mai incapeau in saloane!
    Luni, batrana face o criza de nervi, ii creste tensiunea, o sedeaza, si…atat.
    Marti, in sfirsit, reuseste fiica sa-si ia liber 2 ore de la servici, si merge cu sticla de tuica, gaina si plicul la doctor. Care o asigura ca totul va fi bine, si…. stupoare !!! dispare !!!! pina azi nu a mai pus piciorul in salon, sa-si vada pacienta !!!
    Azi dimineata i-a bagat in sfirsit teava, si in timp record i-a facut externarea, ca doar trebe eliberat patul, nu ? asteapta oameni bolnavi, nu ???

    Si sta acum babuta pe hol, cu curu facut ciur, asteptind-o pe fiica, care n-are cum sa plece de la servici mai repede de ora 3 …….

    • Nu te teme că nu se înghesuie lumea să scrie… 😉 Pînă la urmă trebuie să fiu şi eu foarte atentă, nu-i aşa? şi să nu ma îmbolnăvesc, că de încap pe mîna lor nu mai are cine să posteze aici… 😀
      Auzi? Da’ cu piatra aia ce s-a întîmplat? Nu a fost destulă ţuica? Aha! Aşa vă trebuie, dacă mergeţi la doctori cu ţuică. Noblesî oblij, măă!! Cointreau! Mumm, Charles Laffite, Dom Perignon, Joseph Perrier!!! Credeţi că doftorii-s nişte ţărani???

Laisser un commentaire

 
